top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשלמה קוגן

יועץ ארגוני מומלץ


איתור יועץ ארגוני מומלץ , הינה משימה מאתגרת, היות ובשוק היועצים פועלים מגוון רחב של יועצים ארגוניים. היכולת לאתר את היועץ הנכון היא קריטית להשגת היעדים הרצויים. אם כן, כיצד מאתרים יועץ ארגוני מומלץ ? קראו במאמר הבא שלמה קוגן יועץ ארגוני.

יועץ ארגוני מומלץ

מה עושים לפני שמתחילים לחפש יועץ ארגוני מומלץ ?

בטרם מתחילים בהליך איתור יועץ ארגוני מומלץ, רצוי לעשות הכנה כדוגמת תיאור מדויק של הפרויקט המבוקש, הגדרת התוצרים הרצויים בסוף תהליך הייעוץ, הקצאת תקציב לפרויקט והגדרת משך הזמן לקבלת תוצאות.

יועץ ארגוני מומלץ

מה צריך לבדוק כשבוחרים יועץ ארגוני ?

כאמור, שוק היועצים הארגונים משופע ביועצים בעלי התמחויות וניסיון שונה ולכן מומלץ להקפיד על כמה מאפיינים בכדי לאתר יועץ ארגוני מומלץ:

  1. בעל תעודת יועץ / הכשרה מתאימה – מקצוע הייעוץ הארגוני אינו נחשב כ”פרופסיה” במדינת ישראל ולכן כל אדם יכול לשמש כיועץ גם מבלי לעבור הכשרה מתאימה. לאור זאת, רצוי לבחור ביועץ אשר קיבל הכשרה מתאימה ממוסד מתאים ובכלל זה מוסדות אקדמאים.

  2. ניסיון כמנהל בכיר – הבחירה ביועץ ארגוני אשר מילא תפקידים ניהוליים בכירים מבטיח כי ליועץ כישורים רבים החיוניים למתן ייעוץ מיטבי. יועץ שבאמתחתו ניסיון ניהולי כבכיר בחברות וארגונים יידע כיצד להניע אנשים וכיצד להתגבר על התנגדויות הצפויות בתהליך הייעוץ והיישום. בנוסף יועץ שכזה מביא עימו ידע והבנה אודות התנהלות עסקית והתנהלות בתוך סבך הפוליטיקה הארגונית. היכולת להבין תהליכים ארגוניים תוך מיקוד בתוצאות והיכולת להבחין בין עיקר לטפל חיונית ונרכשת בד”כ לאחר מילוי תפקידים בכירים בארגונים.

  3. בעל ניסיון בהובלת רפורמות ותהליכי שינוי – יועץ בעל ניסיון שכזה יידע כיצד להוביל מהלכים היוצרים שינוים ושיפורים תוך התמודדות למול התנגדויות. כמו כן יוכל היועץ לרתום את כל הגורמים הרלוונטיים להובלת השינוי המיוחל.

  4. יועץ שניהל יועצים – מאפיין זה מתקשר באופן ישיר למאפיין הקודם. רצוי לבחור ביועץ שבעברו כמנהל בכיר הפעיל וניהל יועצים . התנסות זו מקנה יתרון ביכולת ההבנה של מערכת היחסים שבין היועץ לנועץ הן מההיבט של הנועץ והן מהיבט של היועץ.

  5. בעל הבנה בחדשנות – יכולת זו כוללת הכרה של מגוון ארגונים ממגזרים שונים, ויכולת לשלב פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים בייעוץ.

  6. ממוקד בהצלחת העסק – יועץ אשר פעולותיו בהליך הייעוץ ממוקדות בהשגת הצלחה לארגון והשגת יתרון תחרותי בר – קיימא .

כיצד מאתרים יועץ ארגוני מומלץ ?

הדרך הטובה ביותר לאיתור יועץ ארגוני מומלץ היא באמצעות התייעצות עם מכרים ועמיתים אשר יכולים להמליץ אודות יועץ ארגוני מומלץ מתוך הכרות. כדאי לקבל המלצות- המלצה בעל פה או בכתב. דרך נוספת היא באמצעות חיפוש ברשת הקשרים שלכם ברשתות החברתיות ובפרומים רלוונטיים.

דרך נוספת לאיתור יועץ מומלץ היא באמצעות דפי זהב תחת המונח יועצים ארגוניים מומלצים.

לחילופין ניתן לפרסם את הפרויקט בעיתונות מקומית – תוך תיאור מקוצר של העבודה שאתם מעוניינים בה. בפרסום יש לבקש הצעות מחיר , המלצות ופרוט ניסיון רלוונטי.

כיצד בוחרים את יועץ ארגוני מומלץ מתאים?

הדרך המומלצת לבחירת היועץ היא באמצעות ראיון אישי. היות ומדובר לרוב בפעילות בינאישית, הכימיה עם היועץ חשובה לא פחות מאשר היכולת של היועץ.

בראיון יש לבדוק עם היועץ מה התוצרים אותם הוא מתכוון להשיג בתום הליך הייעוץ. הדרך הטובה ביותר לקבוע זאת היא לבקש מהיועץ להגיש תוכנית עבודה. (ראה בהמשך).

יש לבדוק את אופן החיוב, האם היועץ גובה תעריף שעתי או סך כולל למשימה כולה. מה התשלום הצפוי עבור כל הפרויקט. והאם יש נכונות לחלק את הפרויקט לשלבים.

תמיכה עתידית – יש לבדוק האם יש נכונות מצד היועץ לתת תמיכה לאחר סיום הפרויקט בהתאם לצורך, ומה העלות של תמיכה זו.

בקש תוכנית עבודה או הצעה

השלב האחרון בקבלת החלטה אודות בחירת יועץ ארגוני מומלץ, הוא לבחון הצעה קונקרטית או תוכנית עבודה לפרויקט. אם תחליט לבחור ביועץ מסוים אזי ניתן יהיה לשלב את תוכנית העבודה בחוזה ההתקשרות עם היועץ .

77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page